Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Blomster-regn

Av Loppan - 30 maj 2013 14:17

Skicka ut pojkarna på gården en stund. Va roligt dom har, skratten o tjoen hörs ända in. Men oj va gummorna ska muttra bakom sina knypplade spetsgardiner.....  


 


Loppan

 
 
Ingen bild

Bepudrad

30 maj 2013 19:40

Hos oss i obygden regnar inga blomblad. Bara fint gult puder. Vi har numera gul bil med gula fönster, gula utemöbler, gula fötter när vi kommer in. Men vi har i alla fall tur med vädret...

 
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

30 maj 2013 22:59

Det var nog för länge sen de är gummorna själva var barn ;-) Men barn är ju barn så de kan få muttra där bakom gardinen i sin ensamhet. Barnskratt är för de allra flesta något som piggar upp och sprider värme och glädje. Härligt att se sina ungar trivas och ha skoj ju.

http://lottizdays.blogg.se

 
Ingen bild

Världens Gång

31 maj 2013 11:13

Jaa-a, hur blir glada barn på gårdar till sura gummor och gubbar i höghusen intill gårdarna?

 
Ingen bild

Donnerwetter

31 maj 2013 14:40

Här regnar snart både blomblad och annat. Det mullrar i öster.

 
Ingen bild

loppan

31 maj 2013 16:57

D ha mullra här o, rikit ordentligt o ganska länge. Så pass att till o me jag stängde tv o dator :-D

 
Ingen bild

Resen'r

31 maj 2013 23:41

Killarna har så kul! Är det ett äppelträd de fäller blommor från? I så fall kan jag lite förstå att tanterna och farbrorna är rädda att bli utan äpplen i höst!! hih!

 
Ingen bild

Tanten från landet

1 juni 2013 11:55

Så ni bor i en villa i ett höghusområde av bilderna att se?

Loppan

1 juni 2013 14:50

Fint bor vi, men int direkt i nån villa :-P

 
Ingen bild

VillerValla

1 juni 2013 17:02

Syn-Villa, kanske?

 
LIFESTYLE by Sessan

LIFESTYLE by Sessan

2 juni 2013 19:44

Men shit, folk kan ju inte bli sura på barn!! Barn skall skratta & vara glada :D

Gläder mig att ses i Danmark

http://www.sessanochprinsessan.com

 
Ingen bild

Surkartet

3 juni 2013 10:31

Barn skall skratta och vara glada, det stämmer, men förståss finns det också gränser liksom för allt här på jorden.

 
Ingen bild

loppan

3 juni 2013 10:50

D finns nog tyvärr ännu många som tycker barn e okej o söta o allt d där, så länge dom sitter stilla o e tysta. Men jo, helt klart d finns en gräns för allting, men så länge inga skador görs o ingen stöter sig tycker ja nog lite liv o rörelse hör till när d e barn me i bilden. Alla ungar kan ju int sitta me sina jä*la dataspel hela dagarna.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards