Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Hur bota sig själv?

Av Loppan - 27 maj 2013 12:28

Ja har nog den mest känsliga näsan i hela universum. Åtm när d gäller dammlukt i tamburer. Ja hatar den där lukten av torrt gatudamm, ja kan int beskriva den, (believe me, ja ha försökt) men d luktar gammalt torrt äh ja vet int. D e lixom int fotsvett, int skit heller, utan såndärnt inpyrt gammalt damm. I Hate it!!! O så e ja int så där himla bra på o tvätta golv.... så ganska naturligt kanske, speciellt mot sommarn, när d blir barfota- o sandalväder, då blir lukten som värst! Hur ja än dammsuger, överöser dammsugarn me doftkulor o håller på. Nu ha ju min hysteri gått så långt att ja ha börja TVÄTTA GOLVE i tamburen oxå . O förresten, nu när ja kom igång, kan d hända att d e gammalt hund-damm d luktar oxå. Han luktar i o för sig fräsch o citrusaktigt (för d mesta..), men borrar man rikit in näsan i hans päls o funderar så kan man nog ana en liten doft av gammalt damm oxå. Skit samma var lukten kommer ifrån, ja kan int tåla den. Tänkte nästan nässtan hiva mattan i badkare o börja vaska ren, men så ångra ja mig, tack o lov. Nöjde mig me att skura golvena ordentligt o dammsuga mattorna ännu ordentligare. Nu luktar d int damm mer, på några timmar..... Undrar om d finns nå latemans tips för att få tamburen att lukta fräscht utan att skvabba o hålla på dagligen? Hur gör folk, hjälp mig nån!


Ja fick en gammal skrangli kärra såld ida. En såndärn paraplykärra. Fattar int vafför ja nånsin ens köpt en sån, dom e ju heeelt värdelösa. Vill mig minnas att Manolis vagn gick sönder slutligt när han va kanske 3 o då köpte ja den här, för att ha ti nödfall. Månne han satt i den 2 gånger ens? Nåh, där ha kärran hängt nu sen i cykelförråde i närmare 10 år. Men nu e den alltså såld tjohej.


Ha vakna på natten några gånger sista tiden, o här e va ja ha sitt då. Visst e dom adoooorable. Dogge som ligger nedanför lillemans säng o vakar över honom  


 


O en till, d här va visserligen på mårån innan ja orka slänga benen över kanten men, same situation, dogge ligger där dogge ska.


 

   


Puss puss over & out,


Loppan


 
 
Ingen bild

städmanisk

27 maj 2013 13:11

Har du städbalkong? Släng dit dina mattor nu och då i så fall!?

 
Ingen bild

Gräslukt botar!

27 maj 2013 13:19

Kanske du kan lägga ut hallmattan på gräset i solen då och då? Lukten av gräs, speciellt nyklippt i solen, fäster snabbt!

 
Ingen bild

L8

27 maj 2013 13:27

dom klippt just gräse på gården! men då blir ju mattan helt grööön?!?!

 
Ingen bild

Tant USA

27 maj 2013 15:26

Paminn mej sa hamtar jag en flaska amerikansk Febreeze samt en Yankee (aka Stankee) candle at dej. Sen luktar det nog ingenting annat an billig parfym i hela er trappa mera ;)

 
Ingen bild

Tant tamburlukt

27 maj 2013 16:58

Joooooooooooooooooooooooo snälla Tant, när ska ja påminna dig??? :-) Ja e int riktigt säker på vilken av alla tanter ja ska antasta, d finns några stycken som kunde gå under just namnet Tant USA :-)

 
Ingen bild

mor i skogen

28 maj 2013 11:06

Mattan blir gröön? Men är det inte du som gillar grööönt? "Grönt är skönt, gult är fult..."

 
Ingen bild

Tant inte i USA

28 maj 2013 11:08

Du kan ju antasta alla USA-tanter du vet för säkerhets skull!

 
Ingen bild

Anonym 1

28 maj 2013 17:05

Så du är duktig att städa och greja i hettan. Gå i stället ut och njut av solskenet och värmen med dina små!

 
Ingen bild

systersommaryster

29 maj 2013 07:47

Aj,du har såna problem,"doft"problem.Jag igen är allergisk mot slabbiga,svettiga fotspår som lämnas av bara fötter.
Du vet på sommaren då folk och fä går barfota inne,och har man blanka fina golv som jag så syns det ju sååå mycket.
I min, eller förhoppningsvis vår nästa bostad ska det definitivt vara annat golvmaterial.Så att min Groda gladeligen får skutta omkring barfota utan sura miner av mig.
Fast...det jobbar jag på redan nu,inga sura miner alltså men mycket barfotagående;-)).
Ha det bra,kraam!

 
Ingen bild

Skogssnigeln

29 maj 2013 11:42

Många är det som förekommer på den här bloggen: grodor och paddor och... Vad blir nästa?

 
Ingen bild

Antidammig

31 maj 2013 23:47

Men din hund luktar hund, inte damm! Det där har du fått om bakfoten! Tror dammet sitter i din näsa (inte bli arg nu?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards