Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Misch Mosch Maaasch

Av Loppan - 21 maj 2013 12:56

Beställer man långlänk får man långlänk, oxå när man minst av allt anar d, som när man föreslår d för M  

Hennes långlänkar får man ta me en nypa salt, åtm om man e van att stega omkring som en rubbad kamel (jag), me vagnen framför o hunden bakom. Undrar just va folk tänker när vi kommer framångande längs gatorna här....


Nåja, sagt o gjort. Ja satt ett mess åt M i morse, "passligt väder för långlänk?". Ti svar fick ja "hell yeaah"  

Vi for 09.15, i tron om att vi sku va tibax ungefär 1-1,5h senare. Vandra en runda, kanske stoppa till vid nån lekpark en stund, som vi brukar... MEN sååååå fel ja hade!

Nästan 3h senare va vi tibaka, hunden me en tunga som räckte ti marken o tibaka, Ponde måttligt (o)road av att sitta stilla så länge, o jag, förbluffad o svettig men glatt överraskad. Ja har ingen aning om var vi ha gått, d hade nog inte M heller. I ett skede va vi mitt i ett stooooort utbrett vägarbete, imellan va d som vi sku ha vari ute på lande lååånga vägar från stan, o så plötsligt i fjärran skymta vi Runsalabron! Då va d visserligen en god bit att gå ännu före vi va hemma, men ja kände åtm igen mig igen  


O nu sitter ja här o hör på min favoritlåt för tillfället, misch mosch. Den e såååå skön. Den här kommer ja nog att lyssna på hela sommarn.



Nu slutar Manolis ser jag på klockan. Få sii då, igår ringd han mig o pladdra nästan hela vägen hem. Han va såååååå tagen över ett prov han hade fått tibaka. Int så konstigt, 10- e ju int illa precis. Han e så himla duktig i skolan den ungen, ibland önskar ja nästan han int sku ha ärvt riktigt så mycke av mig, o sin morfar. D kan va bra att kunna ta d lite lugnare oxå, man behöver int allti va så jäkla perfekt o felfri. D e faktiskt en sak som harmar mig själv, att ja int kan ta live lite lättare, o inse att ja duger som ja e. D kanske kommer....efter en 36 år till elär så  


Nu vaknar Herr P så snipp snopp osv, njut av solen om den skiner. Ja hörde att d ska bli regn resten av veckan.


kraaaaaaaaaaaaaaam


Loppz


 
 
Ingen bild

mor med tån

21 maj 2013 21:46

Hur klarade hundarna hettan? Hur reagerar den rakade hundens hud, har han bränt sej? Stackars nakopelle! Pontus var duktig som orkade sitta så länge, fast antar att han nog var upp och sprang emellanåt!

 
Ingen bild

loppan

22 maj 2013 11:28

jo d gick nog bra, vi hade vatten me åt hundarna, o stanna upp imellan. Pontus fick faktiskt sitta snällt i vagnen hela vägen, i tron om att vi va på väg ti lekparken, stackarn. D gick helt okej, han trilskades nästan int alls. Värre va d me tålamodet i den andra vagnen ;-)

 
Jenny

Jenny

22 maj 2013 11:36

Tycker också om den låten. Jag har liksom fastnat för språket, det är så fint. Kul =)

http://nockinocki.blogg.se

 
Ingen bild

loppz

22 maj 2013 11:37

Hej Jenny! Då kan vi lyssna på den ti lust o leda hela bussresan ju :-D

 
Ingen bild

EN SOM UPPLEVT ANNAT

23 maj 2013 11:00

Du förstår inte hur bra du har det som har ett amER, ansvarsfullt barn som sköter sitt skolarbete och är noggrann! Om du hade haft ett barn med helt motsatta karaktärsdrag skulle du uppskatta det - till fullo! Pojkens karaktär skall du glädja dig åt - inte bekymra dig! Och vänta bara, han är inte en tonåring ännu.
!

 
Ingen bild

loppan

23 maj 2013 12:30

Det är klart jag glädjer mig!!! så mena ja inte. Jag tycker bara att man/han ofta skulle må bättre om man inte vore fullt så samvetsgrann o petnoga. Det kommer nog att ändra ännu, d e ja medveten om :-)

 
Ingen bild

mor i duggregn

23 maj 2013 13:20

Manolis är en superhärlig unge med en massa goda egenskaper. Han är intelligent, samvetsgrann, men ändå inge pinko (läs pinnkå, betyder inte en lidande ko utan är ett muminord för bokmal), mycket omtänksam och varm, och omtyckt bland sina vänner. Han lär ju vara den som försvarar mobbade, han är modig också! Dessutom är han väluppfostrad och självständig, vilket är din förtjänst! Du kan vara jättestolt över honom som han är, det är åtminstone hans morföräldrar!

 
Ingen bild

Maria

24 maj 2013 19:31

Ett barn som din son kan du bara vara mycket mycket stolt över. Sörg inte för ordentligheten, kan berätta att den är övergående. Kommer slamsiga tonår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards