Loppan & Livet

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Loppan - 13 februari 2013 10:34

Vikken nyhet va, menar rubriken. D e väl typ en av världens äldsta sanningar men den blev så konkret för mig idag. Efter en totalt seg o slö o halvdeppig dag igår, beslöt ja mig ida för att ta mig i kragen o göra nånting åt saken. Sagt o gjort. Först ut me doggen, passa på att slinka in i butiken samtidigt för att skaffa d sista som behövs för min Valentine-överraskning åt Nunni . Han ha buri hem d ena prove finare än d andra dom senaste dagarna o en liten vändags-surprise e helt på sin plats. Int mer om d nu, man vet aldri om han snokar omkring härinne .


Hämta sen hem doggen o fortsatte som hurtigheten själv ut på gården me Ponde. Där träffa vi en nyinflyttad vit liten energibomb vid namn Tilda. Tilda o Pontus fatta genast tycke för varanda. Visserligen drog hon omkull honom ett par gången me kopplet, men d gjorde ju leken bara ännu roligare.


När Ponde åt lunch sög ja i mig en vitaminsörja bestående av banan, äppel, aprikos, apelsinjuice, nat.jog och glutenfria havreflingor. Faktiskt helt gott, o flingorna gör att man hålls mätt lite längre. Ha vari så himla trött några dar så ja tänkte ge mig själv en vitaminboost o se hur/om d inverkar alls.


Pontus somnar förhoppningsvis just o ja ska förbereda kvällens middag. Meningen att vi ska äta det här:

 

Kycklingwok och kokosris. Tänkte riva o skära allt färdigt så går d snabbt att woka när vi kommer hem från E&M. Ska dit ida så doggarna får leka lite. Ja hoppas hoppas Titos tassar håller ihop nu. Tycker vi ha tagi d lugnt huur läng som helst, o fett ha ja klämt i honom, smort tassar o till o me kommit ihåg öljästflingorna i maten. 


Ja just d, o imo e d vändag igen. Den ska ja fira me mina boys. På fredag blir d lite mer vuxet firande när vi får hit några goda vänner. Vi tänkte ha knytkalas me smått o gott. Har en stooor stoooor nästan full dunk me rött stående i köke så d passar fint att nån kommer hit o hjälper mig lite. Annars står den kvar där o dammar ännu i sommar..


Pussar o kramar!

passa nu på o visa dom ni bryr er om att ni bryr er, d blir så lätt ogjort annars   

 


Loppan



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards