Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Fredagen den 12e, dagen då:

Av Loppan - 12 oktober 2012 21:31

- Ponde klämde i sig sitt livs första hamburgare-re-re-re-re-re (me mycke god aptit dessutom)

- Jag insåg att d e näst intill skamligt att "hålla blogg" o skriva i den så sällan som jag gör.

- Jag tröstade mig själv me att orsaken ti inläggens frånvaro e att ja har för bråttom me att leva livet.

- Jag o sönerna shoppa loss på stan som riktiga små huliganer.

- Jag bland annat köpte en jacka för HUNDRA EURO!!!!! som ja faktiskt känner mig liiite skyldig för.

- Skuldkänslorna över köpet väldigt fort övergick i barnslig lycka o nån sorts förälskelse (material girl?)

- Ja ble kallad ROUVA på Hesburger ....


Nåja, d där me strecken kändes roligt först men nu orkar ja int mer. Ha alltså tillbringat större delen av dagen på stan o galna dagarna (hur sjuk får man bli??). Först en runda me M&m, sen några timmar till me Manolis o Ponduson när den äldre sluta skolan. Pondus ha betett sig exemmmmplaaaariskt hela dan! som en rikti svärmorsdröm (ren nu!). Bara sutti i vagnen o fnittrat o gjort sig till mot alla vi ha mött . Wunderbaaaar(n)!


Har gårdagens höstbilder här nånstans. D börjar bli kalt på träden, o kallt i luften. Brrrrr

Lägger opp dom 3 sista veckorna, tror int alla ryms på rad mer.

     

Märk den nya blomman på balkongen. Den köpte ja åt Manolis igår, ett tafatt försök att säga förlåt...


     

Usch va tråkigt, på sista raden rikit ser man hur färgerna o livet försvinner. Ja tycker så ILLA om vintern just nu!!!!


Nåja, sen ti d stora ämnet ida, min JACKAAAAAA  

Medan Manolis pilla i skåpen me sina nya grejor försökte ja knäppa en bild på mig själv i skönheten. Int d lättaste, men här e nu en bild. Visst e den fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin????

 

Min min e sen en annan sak, men ja, alla kan ju int va födda ti fotomodeller  


Nu bye bye, vi ska ha sessio me Nunni, diskutera om hur d va när ja va ung........


Massa slemmiga pussar o kramar,

oj vettni vettni förresten, nu ha Ponde börja lägga kinden mot min, o han kommer efter rikit o tråmar kinden mot mig, o håller den där länge länge, sen tar han bort huvu o tittar på mig imellan o så tibax kind mot kind!!!! Huuuuuuuuuuur mysigt e d int att va så, tätt o nära me en sån liten varm mjuk kind  

D där va nu bara ett flummigt infall, sorry!



Loppan

  



 
 
Ingen bild

frågvis

13 oktober 2012 09:03

Va behöver Manolis förlåta dig för, har ni grälat?
Å va härligt me en sån liten gosing som tycker det är skönt att vara nära mamma!

 
Ingen bild

Skäribo

13 oktober 2012 10:35

Skriv när du hinner - vi läser när vi hinner! F´resten, fel nummer på fredagen, inte min fölsedag!

 
Ingen bild

Fröken-fru

13 oktober 2012 10:39

Din mor blev kallad "fru" på torget innan vi var gifta - efter bröllopet var det alltid "fröken"...

 
Ingen bild

Ny Fiken

14 oktober 2012 12:51

Nåt nytt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards