Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

En idé hurraaa!!!

Av Loppan - 14 september 2012 11:19

Heheeeej!!!

Jag stod o diska undan just när ja plötsligt märkte att d blev JÄTTEmörkt! (Nej, d va int Pontus fel, han låg o i sin säng o nynna). Däremot torna stooora tunga mörka moln fram över himlen. Ute på gården knata en gammal gumma fram, framåtlutad nästan så hon gick på knä för att int blåsa omkull. 2 minuter senare smattra regne mot fönstre. Lite häftig e nog hösten, fast den e lite jobbi. Tur att vi gjorde den där megalänken imorse!


Nåja, men jag fick alltså en idé när jag stod där o titta ut. Ha i o för sig haft samma idé flera gånger förr, men d ha aldri blivi någo av den. Men nuuuuu.

Ja tänker ta 2 bilder, en från köxfönstret ut över gården o en ut från balkongen, varje fredag hela hösten, fram till November tänkte jag, o lägga opp dom här. Ganska roligt (tycker jag själv iaf) att se hur hösten tar över mer o mer, färger som kommer, löv som går.

Här e bilderna från idag:

   



Fredag ida. Pontus åt blodplättar me stor aptiti ti lunch (intresseklubben antecknar). Månne man får ge blodplättar åt 1-åringar? varför int egentligen, kan väl bara va hälsosamt. Märkte ida att hans övre framtänder nu oxå e på kommande. Han har alltså åtm 4 tänder på gång.  Inte så konstigt att han e lite lättretlig..


Slut på skrivarklådan nu, hörs senare kanske!!!


Loppz



 
 
Ingen bild

mor i stugan

14 september 2012 12:44

Hmm. hur kopplar du osökt ihop hans övre framtänder med BLODplättarna? hehe!
Rolig idé att ta bilder varje dag faktiskt. Det kunde du ju göra hela året! Kiva att kolla hur snabbt den kalla vintern kommer (huj).
Gumman som knäade på din går var sen inte jag. Jag kan bevisa att jag befunnit mej långt därifrån!
Det har ju utlovats ordentlig storm till idag, och det har blåst en del faktiskt. Havsvattnet har också stigit ordentligt. Nu är det i alla fall riktigt lugnt. Lugnet före stormen? Hoppas man har taket kvar över sej i morgon bitti!

 
Ingen bild

Lantis

14 september 2012 15:47

Bra idé med fotodokumenteringsalmanackan, eller vad du nu kallar det! Ta helst samma tid (nåjaa) varje dag. Men jag ser inte knatgumman på gården?

 
Ingen bild

Annan Jöns

14 september 2012 22:31

Kul att du skrivit igen! Man blir så glad av dina blogginlägg, varje gång, speciellt om du mår bra och är positiv. Väntar på mera! Så intressant också att följa med i Pontus utveckling från spädbarn till stor pojke.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards