Loppan & Livet

Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Loppan - 25 juni 2012 11:08

Jo ja vet, eller nej d gör ja int. Går på fasliga övervarv efter en natt me allt för lite sömn. 05 stod piggelin i sängen. Int sku han somna om heller, ingen skillnad hur mycke mjölk ja hällde i honom. Runt 7 tror ja vi somna iaf, för att vakna igen kvart FÖRE 8. Före o efter säger man int heller i Sverige när d gäller klockan, eller har ja fel? Ja minns att Emma reagera när hon fråga mig va klockan va.


Ja ja, ha redan fått några roliga tillägg ti min muminländska ordlista. Ska lägga opp dom, o dessutom länka ti den så man kan hitta den lättare. Just nu finns d dock ingen tid, ingen ingen alls. Ja borde nu ränna omkring på stan o växla pengar, handla skor o annat skittråkigt. Packa kunde oxå va bra. Först måst ja bara få Nunni att tömma sin kappsäck från Bloggbussen. Kanske lika bra att han tar den som den e  . Vet bara int hur ja ska få både mitt o Pondes stuff i den lilla patetiska väskan jag hade på bussen? Nunni ska ju naturligtvis ha den stora för alla sina SOUVENIRER. . . .  .


Ja ja jo jo, nu måst ja aktivera mig, på riktigt!!! Ja börjar bli stressad  

Om ja int ha berätta ska vi alltså iväg ti Stockholm me kvällsbåten. D e tradition att vi firar Nunnis födelsedag där (alltså i Stockholm, int på båten, shit va råddig ja börjar va). O i år har vi ju då oxå Pondus Piggelin me oss. Intressant.... Nästa år får vi väl ta Tito oxå...   


Men, d ja egentligen tänkte blogga om.... e ju... ....förstås Bloggbussen. D e int långa stunder som passerar här utan att vi pratar om den, minns roliga saker, tänker på våra nya vänner...

Ja måst helt enkelt lägga opp några bilder till, några av mina absoluta favoriter  

 


Så där, nu blir d nog inga inlägg före Stockmozz, men försök stå ut så länge  


Pusssss på er,

Loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards