Loppan & Livet

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Loppan - 19 mars 2012 11:35

Helvetes jävla knarrs*t*n!!!

Ha krupi på tamburgolve nu i säkert en timme o försökt dämpa knarre i Pondes vagn. Resultat: nu knarrar både jag o vagnen. Ett av hjulen sitter massor spändare än dom andra, o ja måste ju förstås börja undersöka d samtidigt....

Ha nu oljat ner tamburmattorna, mina kläder o Pondes ena sovsäck, o vagnen knarrar glatt vidare.

Int ofta d här händer men ida känns d nästan som även jag sku behöva en karl ibland. Herregud va sa ja nu???


Nåh, skit samma. Vi knarrar väl vidare då, om d e en gång e vår uppgift. Lite störande bara då Ponde vaknar VARENDA gång vi kommer hem för att vagnen knarrar när ja ska svänga, först nere vid ytterdörren, sen vid hissen o ti sist när vi ska in genom vår dörr. D e int nå litet knarr heller kan ja tala om..


Helgen undan igen en gång. Den va bra, men som vanligt gick den alldeles för fort. På lördagkväll ble ja bjuden på den största ostbrickan ja sett i mitt liv. Den va typ gigantisk, i form av ett stooooooooooooooort silverfat. D fanns ostar i mängder, dadlar, vindruvor, parmaskinka, melon, äppel, salami, chutney, ruccola, ja vet int va allt, o runt omkring silverfate i små skålar gluttknäcke, nötter, mm. Ja minns int ens allt. Ti d här ett gött rödvin som följdes av en flaska skumppa. Vet int rikit va vi fira? Kanske att Ponde somna i en hängmatta från Brasilien medan vi satt o hadde d bra . Vet ej, men d va en hellyckad kväll. Kanske blir fler hö hö... 


Igår, på Söndag, va d sen dax för hundskola. Nu ha ja fått både T&T o M&M medlurade, så vi åkte iväg hela gänge. Efter att ha åkt i Tanjas bil senaste vecka testa vi nu Maris, o bra gick d. Tito dregla MYCKE mindre o spydde igen först när vi vek upp på gården ti hallen där kursen e. På hemvägen spydde han int alls!!!

Må hända att bilåkande gick bra, men själva lektionen va en ren katastrof den här gången.

Hunden varken såg elär hörde mig, han lystra faktiskt int ens på namne  vikke e ganska ovanligt för honom! I ett skede höll ja på o ge opp o gick ut på timeout. Han va helt omöjlig att få kontakt me! jättekonstigt, tycker aldri han ha vari så här. Kanske d kan ha nå me hans illamående att göra, kanske oxå att han har värk av panosteiten o definitivt int e intresserad av mina kommandon, kanske. Mest av allt tror ja iaf nu på att han ha kommi in i tonåren. Hitta några bra artiklar igår o jag tycker en massa stämmer. Här e ett par om du är intresserad, tonårshund, hunden som tonåring, kontakt med hunden. Ja tyckte dom va jätteintressanta.

D e nu väl bara att svälja lite extra o träna träna träna. Nu går d ju över, d här oxå...


Nu känner ja hur min dyrbara tid bara forsar iväg igen. Äcklig känsla, ja tycker ja har den mest hela tiden. 


En kram här o en puss där, så siis vi snart igen, vizzt???


  





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards