Loppan & Livet

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Loppan - 4 mars 2012 22:00

Ja ha ändra mig. Ska int tibax ti Kårkulla mer. Iställe ska jag o Mari öppna ett litet café vid hundparken. Denna snilleblixt slog mig imorse när vi va där o helt ..........


Så här långt kom ja me bloggeriet igår . D va när vi hadd vari ti hundparken me M&m o där ti vår förvåning ble bjudna på kaffe av en annan hundägare. Ganska coolt, o va GOTT kaffe smaka där ute i kylan o solen! Anyway, en liten husvagn alltså, helst sån därn gammal rund, som ett ägg. Där sku vi alltså sälja kaffe åt törstande frusna hundägare, kanske spetsad glögg på vintern? å hur gick d nu, för att komma undan skatterna betalar man bara om man vill, o samma gäller förstås oss bakom disken, vi serverar om vi vill....elä hu va d nu?

 

Den här finfina bilden knäppte M på mig. Den stackars ungen (pontus alltså, M hade skor) hadd ju inga påpår på sig (han har en stooor varm halare o om ja int räknar me att måsta ta honom ur vagnen medan vi e ute brukar ja int allti sätta någo skor) så när han sen tvunget sku opp o va social fick ja låna ett par vantar att bekläda hans små futun me .


Naj naj, nu schlafen!!!! ni me!


kram


loppan

    

Av Loppan - 4 mars 2012 21:51

Huuuuuuuuuuuuuuuu huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu va TRÖTT ja e!!!!

Den här helgen ha man ju faktiskt fått känna att man lever...d ha vari d ena o d andra. Vädre ha vari strålande men på någo sätt ha ja int ens orka glädja mig åt d. 

Ha tänkt blogga tusenfemhundra gånger, men int ha d blivi någo av d. Kanske imo, sku ha en massa bilder ja knäppt, o fladder om allt o ingenting. Hoppas d e fint väder imo. Isf ska vi ut ti Slottsparken igen, drar me P på vägen så han int ligger o sover hela dan  .


Va ti hundskolan ida me T,T & T, insåg att vi har maaaassor me jobb ahead, på ett positivt sätt nog. Int bara min Tito som e så upptagen av alla "dofter" att han krockar me både lyktstolpar o parkerade bilar.


Nej ufff va ja e trött! D blir int dess mer av d här nu, nattttti på er!

   

  Vår Pumpeli-puppa    

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards