Loppan & Livet

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Loppan - 4 maj 2011 18:23

Så häär siir dom ut, alla fina bebbe-grejor ja får från Kela (bara nån vänlig själ me bil vill hämta dom åt mig från posten....)


Sonen e på intågande. Vi ska läsa MN, dricka silverté o sen sii 2a delen av va den nu hette för nå, 3-delars film om Bermudatriangeln ja råka på, o tur va väl d, för sonen satt som klistrad igår, frågorna haaaaglade ur mun på honom o ja hadd int en chans o somna  .

Imo ska ja laga en mumsig köttgryta på jobbe. Vitlök, rödvin, lagerblad, nötkött, bacon o champinjoner med mera ska d i, d e så snålvattne rinner när ja tänker på d. Kan ha nå o göra me att ja endast ätit sallad ida  .  


Hej Hopp, 


loppan

Av Loppan - 4 maj 2011 16:23

NUUUUUU e Maris & Akis lilla tös häääääär!!! Igår kväll hände d, Minea ska hon heta o usch va fort allt går.

Sitter här o hör på tystnaden, jo för en gångs skull e här faktiskt tyst. Mano har sin långa dag ida, me Café 18, kockgrupp o scouter, så han kommer först efter 7, min stora-min lilla, vet int rikit va han e mera. Tito ligger i sin "säng" halvdöd o småsur, halvdöd efter länken som ble både våt o lång, sur för att han int ha fått mat ännu. Kan nån förresten tala om för mig vafför d alltid börjar spöregna när man har som längst hem? Gick i över 1h, o 45 min av d spöa d nog ner över oss. Skit i d, ja varken frös elär behövde se respektabel ut, regne störde nog Tito mer. Ja antar att d regnar in i hans enorma öronlappar. Så här ilsken (visst sir han lite elak ut oxå, riktigt lömsk?) såg han ut när han vänta på torkning. Tror han haaata mig just då .



Förresten, ja fick ju samtal från RG igår kväll, om sockerbelastningen. Ett värde va förhöjt o d lär ska betyda graviditetsdiabetes. Ja ha allti trott att man måst ha minst 2 förhöjda värden för d. Iaf, ringde dit ida bara för att fråga lite o fick veta att d bara va mitt 1a värde (d som tas före man dricker blasket, alltså morgonvärdet) som va liiiite förhöjt (5,3 e gränsen o ja hadde 5,4). D lär va jättevanligt att folk har förhöjt morgonvärde helt utan orsak, så tantadaaran i luren tyckte att ja ska ta d me en nypa salt än så länge. Nästa vecka kommer ja att få en pick-maskin o ett häfte där ja ska föra dagbok på värden o på va ja stoppar i munnen, o 2 veckor senare kollar dom o sen vet vi om d verkligen e g.diabetes elär int. Så d e så.


Nu ska ja lägga mig o vila en stund. D ble en ganska rask o skön länk ida när d va bara Titling o jag. Ganska bra fart kan ja nog hålla ännu, fast ja ju int kan köra på rikit som samma träskmarskelefant som förr  


Kram på eder, o ha en skön kväll,


Loppz


Ajjjooo, vettni vaaaa? min babylåda ha kommi   


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards