Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

En riktigt skön dag

Av Loppan - 4 mars 2011 20:39

Fredag

D ha vari en fin fredag, skön på alla vis. Igår kväll prata ja mer än på länge me nån ja tycker om. D fick mig på gott humör o gav mig en skön natt me mer sömn än på länge. Så tack för d du.

Ida flöt allt på igen på jobbe, me lite mera energi, lite mera ork o glädje över d ja gör där. Ja mådde mycke bättre.

Sen dr, en äldre man. Han hadde mig att blåsa, pipa, hosta o frusta, lyssnade, hackade o bankade, lyste i öron, näsa & svalg. Satt inne ganska länge o pratade. Han trodde inte d konstiga i bröstet beror på Tito (puuuuh!!!), int heller astma. Han trodde mest på nån sorts kvarbliven flunssa som spökar i mina luftgångar.

FATTA va skönt. Ja nästan studsa ut därifrån, allt kändes så mycke lättare. Ska ändå fortsätta hålla koll på blodtrycke, o försöka ta d ganska lugnt, o d gör ja ju, så gääärna   .


Hemma väntade oss far från urskogen o enhandarbetsintresserad Tito, som ida försökt sig på lite stickning.

Laga lite mat före parenteserna styrde tibax mot skogarna o sin svarta ångestboll Zarah. Nämligen friterad kyckling, ett recept ja hitta igår tror ja, o absolut ville testa. Nu e ju chanserna att d ska misslyckas, elä bara int va nå extra gott, lika stora som att d e d när man testar nya recept så där hux flux, men ja hadde en känsla me d här, o den stämde.

Utgick från d här recepte men ja hamna ändra lite på d, för ingredienserna tog slut. D ble faktiskt jätteknaprigt o gott, kycklingen ble int alls torr heller. Jättelyckat!!! D kommer ja garanterat att göra igen.


Min version:

4 kycklingfiléer i mindre bitar (salta & peppra)

Panera i hälften polenta hälften glutfritt skorpmjöl

Ja krydda paneringsmjölet me salt & paprika (1 tsk per dl mjöl)

o fritera i kokosfett (jo faktiskt, d lukta apa medan man stekte men kändes int alls av i smaken. Nuggetana kändes int heller alls feta o oljiga som friterad mat ofta gör.

 

Nu ska ja lägga mig. Min enoooooorma mage tar emot när ja sitter   


Puss & Kram o en trevlig helg ti oss alla!!


loppz

 
 
Ingen bild

Johannes

4 mars 2011 21:26

Trevlig helg på dig också! Kompis :-)

 
Ingen bild

Skogstrollen

4 mars 2011 23:56

Jättegoda chicken-nuggetar! Och s-k-ö-n-t att humöret är bättre! Ha nu ett par trevliga dagar på utställningen!

 
Ingen bild

6ten

5 mars 2011 09:20

Hurraaaa..... man börjar ju känna igen dej så som du va tidigare <3
Kraaamar, 6ten o ka

 
Ingen bild

loppan

5 mars 2011 10:06

joooo sixteeen, visst?? o OJJJ va ja vill blogga nu men men. Ha lova doggen en sväng i d fria o sonen en sväng ti hans utställning. Sen blir d gäster men efter DEEET :-)
kramar

 
Ingen bild

Sittopp

5 mars 2011 10:51

Magen tar emot? Lilla vän, sitt så länge du kan! Om en tre-fyra månader kan det vara svårare...

 
Ingen bild

mor i skogen

5 mars 2011 11:03

Tack för en god middag och trevlig samvaro! Det var så roligt. Hoppas ni får en skön dag idag alla åtta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards