Loppan & Livet

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Loppan - 6 februari 2011 10:32

Frossar i solsken e va vi gör ida, o i en del annat oxå...  

Sitter här me dagens sjuttielfte mellanmål o ja, visst e d härligt att va gravid? Den här gången ble d mörkt bröd me gräddost o paprika, o en kopp svampsuppe till, superdupergott efter en timmes länk ute me Titolino. Fick på mig ett par jeans ida!! ha int våga testa typ sen ja fick veta att ja väntar, så d va en trevlig överraskning, att dom gick på alltså . Så fritt fram för flera mellanmål ha ha.


Vädre e helt SUPER ida. Undrar hur d allti e så fint på söndagar?

Ja vet, en bild tagen ute sku ha blivi mycke bättre men ja iddes int släpa kameran me mig, så ni får en knäppt från balkongen iställe. D e riktigt riktigt fint, o svampsoppan e riktigt riktigt god.


D går så bra ute me Tito nu, bara bättre hela tiden. Han vågar hälsa på nästan alla människor, o skäller int lika mycke på hundar längre. D gör mig så glaaad. Igår va vi till nya hundparken me T. D gick oxå jättebra. Tror vi går dit en sväng i eftermiddag oxå. Folk e så slöa bara på veckoslutena, nu oxå såg vi jättelite folk fast klockan va över 10.


Sonen ringde, liiite ha han nog sakna oss iaf, fast han int vill medge d. Man märker d så bra då han ringer utan ärende o bara pratar o pratar om absolut ingenting. Tänkte skida iväg ti butiken efter lite grejs så ja kan baka muffins åt honom. D ha vari himla skönt me en helg ensam, faktiskt. Ja märker på riktigt hur mycke manolis "kräver" av mig, fast han ju e så stor, o hemskt självständig, men allt hans prat, alla frågor, o allt onödigt tjaffsas när han e på d humöre, d tar mycke på förstår ja nu. Första gången på länge ha ja faktiskt kännt mig riktigt pigg ida. D slog mig när ja satte på bykmaskinen igen, för att få korgen tömd för en gångs skull.


Nåja, nu ska ja hänga byke. Hoppas solen skiner på dig me ida, gå ut o njuuut isf!


loppkramar





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards