Loppan & Livet

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Loppan - 2 februari 2011 12:18

Hej,


Kan nån av er hitta en massa positiva saker me att va trött? Sku lixom kännas så mycke bättre att gå omkring så här då.

Ja e sååååååååååååååååååååååå trött ida, så obeskrivbart olustigt trött, HELA TIDEN!! Mitt sinne för humor e för 1a gången nånsin (tror ja) fullkomligt bortblåst, ja ha blivi en rikit liten surtant   . Ve o fasa tänker ni väl alla nu, o barnet ha int ens kommi ännu!!! Jag däremot, lever fortfarande i hoppet att den här tröttheten ska överge mig en vacker dag, att ja ska vakna pigg o munter som mitt forna jag.


Ja oroar mig nog egentligen hemskt lite för hur d kommer o bli när lillklump kommer ti världen. Nu förstår ja ju att d kommer o bli jobbigt, okej jobbigare, men ändå, nu går d sen när man väl e i d. Ja ha orka förr o ja kommer att orka nu. D som onekligen känns lite tråkigt e att d finns dom som tycker ja gör fel som håller barnet (jo, ja vet att ni finns, o ja vet till o me vem ni e). Försöker ju skita i d här, för ja kommer då int att pracka mitt barn på nån som int vill veta av d. Iställe e ja JÄTTEglad för alla som e glada o lyckliga för mig, o dom e så  många många fler. Tack ti er   d betyder massor för mig o mitt orkande.


D e ju så, att hur trött ja än e, o hur omunter o syrlig o bitsk ja kan verka, så går d int en dag utan att ja i någo skede sku sväva på små (nerspydda) moln då ja drömmer mig fram ti den där tiden. Ja kommer att ÄLSKA att få va hemma så där länge (fast ja samtidigt strider lite me mig själv för ja tycker ju int om o va borta från jobbe), o att verkligen få sätta all min tid o ork på hem o barn o allt d där, ni vet...(ja ja, ja e fjomssi)   .

När Balunski föddes va d ju så annorlunda. Ja kom ti Finland bara för o föda, o så fort ja fick tillåtelse av dr flög vi ti Kreta, o där börja ja jobba genast (mitt NÖT). Int mycke ti mammaledighet där inte. Ja minns att ja på kvällarna då vi jobba på restaurangen brukade gå opp o amma imellan, o sen somna ja lite halvt på flit där breve mjölksugarn för att int behöva gå ner o jobba mer   .


Nåjo, nu ska ja int plåga er me gamla minner mer, ni har säkert viktigare saker o göra.


tusen kramar iaf, före ni pyser,


L8



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards