Loppan & Livet

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Tuna lovers & lata kockar

Av Loppan - 30 september 2010 07:09

Hej igen,


Då va d ääääntligen Torsdag vikke betyder Fredag imo, vikke i sin tur betyder varm skööön mysi bastu  .

Gårdagskvällen gick bra. Va först en sväng ti 3+1 o hitta lite ditt o datt. Man sku hitta en hel massa att släpa hem, men man kestär ju int alla människor. Folk blir som tokiga för att nånting säljs billigare. Kändes som hela Åbo va därinne o klämdes.

Fick iaf mina "kuddsäckar", som förresten va riktigt fina o passa ypppperligt i vår sjaskiga soffa. Köpte oxå nya strumpbyxor o ett par sköna hemmasockor, lösa mjuka me lång lös mudd elä va d nu kan tänkas heta.


Träffa lilla sonen på stan. Han hadd en stund ledigt mellan kockgrupp o scouter. Han va lite nere för nå förbenade snorvalpar på kockgruppen som lär ha börja retas me allt o alla. Försökte nu trösta honom så gott d går. Lite positivt e d ju, åtm i mina ögon, att dom e såndärna som retar allt som lever o rör på sig,o att d int e bara Nunnin som e utsatt av nån huvudlös orsak. Ja ja, ja tänker iaf mejla ledarna där. Dom får ju hålla lite koll på såndärnt. Tycker JAAAAG.


Ja tänkte lägga in recepte på tonnodippen här, för den ble bara sååååååå goooood. Tycker faktiskt den ble godare än den vi köpte i kilovis o släpa hem från Portugal   

 


Min variant alltså:


Paté de atun


2 burkar tonfisk i olja (allt används)

några ansjovisfileér, smaka själv av

1 burk cr. fraice

citronsaft

1-2 klyftor vitlök

peppar

olivolja om d behövs för konsistensen


Mixa allt me stavmixer o servera me gott bröd, sallad, kokta ägg....

D e skiiitgott! Ja sku kunna leva på sån, tills ja får min torskrom....


  


Hej alla pussgurkor,


loppan


 
 
Ingen bild

Pupsik

30 september 2010 07:50

En anschovisen pricken över i:t i de där eller blir den god utan, va va VAH?

 
Ingen bild

löppz

30 september 2010 07:51

eee, öö, aaa beee ceee, int vet jaaag. Du får testa. Ja tror den kan behövas nog...

 
Ingen bild

systertorsdagsyster

30 september 2010 08:18

Sorry vännen att vi smyger i knutarna;-)så tyst,så tyst men vi finns här hela bunten och läser dina historier om livets gång vid Aura-å.
Ha en skön helg min vän och försök att bara njuta!
Jag väntar önskat besök,kanske han får testa tonfisk dippen:-),har en annan jag blandat ihop som också är väldigt god!
Kraam!

 
Ingen bild

Loppz

30 september 2010 08:23

systeryster, nu vet ja att ni finns där, o ni vet att ja finns här, men så småningom måst vi ändå träffas, visst? kanske en promenad längs ån nån dag efter jobbe? Skriv gärna hit ditt recept om du hinner, ja testar allt :-)

 
Ingen bild

mor i skogen

30 september 2010 09:35

Nu måste du absolut kontakta ledarna för kockgruppen! Mobbning ska tas i genast från början. Gärna kunde du också meddela föräldrarna, det är ju ändå dom som är största påverkarna. Igen vill ju att ens barn varken mobbas eller mobbar!!!

Ha en skön höstdag! Här nervöst inför morgondagen...

 
Ingen bild

jösses!

30 september 2010 09:40

Nu kan ju mor i skogen lugna ner sig en aaaaaning (har ja sagt d här förut??)
Saken e "omhändertagen"
kram

 
stefan

stefan

30 september 2010 10:49

Se upp med att låna bilder! Min blogg blev låst utan nån sa nått när jag "lånat". Å de sa inte vilken bild som nån var sur på att jag lånat..
Du som gillar att läsa böcker lotta! ;) Läsa Jonas Gardells böcker om Juha och Jenny så kanske du fattar lite bättre hur mobbningen "fungerar"..Även "låt den rätta komma in" John Ajvide Lindqvist behandlar ämnet jäkligt bra...tyvärr av egen erfarenhet så är mobbning som flunsan.. det finns inget 100 % botemedel, tyvärr

http://stefansvedberg.wordpress.com

 
Ingen bild

loppan

30 september 2010 11:44

oj, va ha ja nu låna? roligt att si spår av dig härinne igen, long time no see :-)
D där me att ja gillar att läsa böcker....ha ha, d gilla ja ännu mer än att läsa böcker :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Loppan - 12 januari 2015 17:13


Hej här har ni mig igen. E totalslut efter 2 dagar av grubblande o hårslitning. Tito e betydligt piggare nu, vill leka hela tiden o smaskar glatt i sig allt jag sätter i skålen, hittills bara sej o spad o lite piimä men iaf. Jag kan inte fatta va som...

Av Loppan - 10 januari 2015 18:02

Äntligen e pajen i ugnen! Fick ett tips på grönkålspaj av min far, en glutenfri botten på kikärter o mandelmjöl, d måst ju testas . Receptet är från DN o ni kan hitta det HÄR.    I övrigt bara undrar jag, fast jag INTTTTE vill klaga, om d faktisk...

Av Loppan - 9 december 2014 20:59


Pling pling på bloggen. En liten tid sen sist   Eeeeeeevigheter sen sist alltså, men jag hinner inte gå in på allt som har hänt. Egentligen, va ha hänt heller (ha haa) annat än att vi yrar på som bara vi kan. Snart e d Jul o vi förbereder oss me sj...

SOS

Av Loppan - 3 juli 2014 08:43

Sjukstugan här igen. Överallt ligger d sjuklingar. Lätt att tänka på byke o packas när än den ena rumpan ska putsas, än den andra halsen lindras. Stora ljusröda tabletter ska klämmas ner i doggens hals mårån o kväll, o hans rumpa ska putsas så ofta s...

Av Loppan - 22 juni 2014 20:18

Förlåt, d ha int hörts av mig på en tid igen. D blir allti så mycke allt möjligt dom sista veckorna före semestern, o nu närmar den ju sig verkligen me stormsteg. Stormar gör d iofs annars oxå.... men iaf, FEM dagar jobb kvar, fem ynkliga små fjutted...

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards