Loppan & Livet

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Loppan - 20 september 2010 15:58


Så, då ha man kommi från jobbe o dammsugit/skurat dagens dos av trä, mylla, målfärg o cement från väggar, skåp o golv. E mitt liv patetiskt på andra sätt, så int  ha mina hundar vari nå höjdare dom heller. Me den 1a sku d torkas skit o spyor i hela lägenheten, den 2a har sönder allt i sin väg för att komma ut på balkongen. Fan va trött ja e på allt just nu!!

Testar en alarm-matta som bäst. Ja tänkte d va en superidé först, men nu tvekar ja. Mattan har 2 olika alarmnivåer. Den ena skiter hunden blankt i, den andra låter så högt o så länge att ja int vet om man vågar ha den på ens. S....


Annars skiner solen ida, på alla utom mig. HA!

Sonens simning börjar igen ikväll, ska följa honom dit o sen ta en walk me Mari o monsterhunden. Så mycke annat ha ja int tänkt mig heller. Glad om ja får opphängt  byke ur maskin ja satt på. Sen blir d dusch o bädden. Skönt o sova.


Hösten e här, ja vet att ja ha skrivi d förr, men nu faller d ena löve vackrare än d andra. Va ut o traska me sonen igår kväll. D regna, ett såndärnt skönt lugnt "litet" regn, o alla gul-röda blad va så fina på marken. Kände knappt av regnet, vi bara gick o gick.  Snart blir d vinter oxå, o Jul. Hur ska allt bli? Vafför blir ingenting nånsin som ja önskar elär planerar? Kan man verkligen ha otur HELA livet igenom? Då tycker ja nog d e lite för orättvist. Motgångar kan ja ta, till o me me en stor dos ironi o ett snett smil i fejset, men int hur många o stora som helst.

Skit samma, sori om ja tog ner er på jorden. D här e nu känslolive här idag. Gläder mig igen en gång för sonen o jobbe. D e dom som håller mig oppe gånger som den här.


Over & Out,


låga loppan







Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards