Loppan & Livet

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Loppan - 12 juni 2010 22:34

okej, jag vet när jag är vunnen, så här kommer det vi tävlade om :


"När vi träffades för första gången,då hadde blommorna vissnat, det var höst,solen var kall.

det var Hilve som presenterade oss för varann,det var evigheter sedan,men det känns som igår..

Kommer du ihåg första ögonkontakten?Jag blev förd runt salen, du stog med gänget och följde min blick,jag fick en kick... den gick djupt,din blick, det var vad jag fick,en kick...


djupt i själen, i hjärtat den gick....'


vi träffades på måfå, nu som då,, det var skönt, var gång..

det kändes direkt som du o jag, vi var menade för varann....


Den sagan var sann,, vi vann, vi vann över mycket du o jag,det var hemskheter, det var riktiga grymheter, det var allt faan....


 men en sak jag skulle bli vaan för ,, det var dej, ditt liv, allt som hörde därtill,, nuni, tänk, en liten junni,,, han var härlig, han var snäll,,han trodde med på oss sku ja säga, ? det fick bli vår " alla tres greja"


 det här med oss!


kommer du ihåg mornarna, ???

Klockan var 3.14  , den första gång du tänkte på mej, under nattetid!!

För mej var det sorgetid,det var vinter, den var blid.. det var den..


vintern gick, du fick vad du fick, det var inte mycket,,,,


men vi klarade det,här, vi lever och njuter av allt vi får,,, av varann, vi har så mycket att ge... att få....


det blir ett liv, inte på måfå,utan planerat, tryggt, sånt vi inte kunde drömma om,,,

nu är alla medvetna om det, ingen säger mera " vi kan dömma dom"


oj shitto, vad blev detta?

int faan vet jag ? det saknar hetta !!!!



stora jävla kramar, micke

Jag älskar dej    


ps. hoppas du förlorar imorron  

Av Loppan - 12 juni 2010 09:02

Hej hej,


Känner att ja måst klämma in lite häppigare material oxå efter förra inlägge. D blir int mycke text, för man får ju ingen ro ti sånt mer i d här huse.... 

Men lite bilder varsågoda, från vår gråa vardag   

         


Lördag ida, guubarna ska ut me doggdamen nu o ja ska fixa mååårånmååål. Har ingen aning om va d ska bli though...Nu hittar ja väl nå   

Kalas nr.2 för Nunnin ida. Under tiden ska vi handla till kalas nr.3 Sen får d börja räcka me festligheter tycker ja. Gårdagens kalas hos E va en succé, supersöt liten brud, o supertrevlig hela familjen.

Har förresten ingen aning om va vi ska hitta på ikväll, har du löööv? ha vi planera någo? Ganska skönt me regn o rusk egentligen, fast så får man ju int säga.


Nåja, nu ska häcken resas, int klippas. This one´s got stuff to do  


Önskar oss alla en skön lördag o fortsatt helg!!!!


loppkramar



Av Loppan - 12 juni 2010 08:49

Jaaahaz, d e väl bara att inse då. Doggen ska bort. Helst av allt sku ja hålla henne själv, d vet alla vi d här lage, men till o me jag kan ta mitt lilla förnuft ti fånga ibland, o inser att d int går. Hon ha levt hela sitt liv fritt ute på landet, o att nu klämma in henne i en betonghydda, d bara e int rätt.

Viivi heter falle alltså, e nästan 6 år gammal o världens ljuvligaste hårmonster. Absolut int besvärli, snäll på alla vis, som ett jätte-får   . Hon älskar allt o alla, dock int åska.


Så, om nån hundvänli sällskapssjuk själ därute siir d här o känner sig kallad, hör för guds skull av dig!!!!

Vi bor ju i Åbo, men att leverera doggen är nog inte heller något problem, bara hon sku få ett bra hem & liv.

   


malaka7@hotmail.com är alltså e-mailen.


hejs for now,


loppan

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards