Loppan & Livet

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Loppan - 3 juni 2010 09:51

Nu händer d hos Löppan & Nunski. Snart borde väl bloggen döpas om ti Löppan, Nunski & Mixu förresten, när adressändringen till o me e gjord   .

Men...då bord väl Frankie o päddzen o va me, o alla dammråttor som seglar omkring här...fast d gör dom ju int nu mer. Dan efter att Mixu flytta hit officiellt tvätta han nämligen alla fönster (okej ett liiiitet glömd han men d e förlåtet) o storstäda vår olustiga balkong. Där har ni modell att ta efter alla karafolk som läser   . Om städningen ännu, ja sku givetvis ha hjälpt till mer ja me, om ja int sku ha vari så himla sjukskriven...


Ja, från d ena ti d andra. D e ett tag sen ja blogga senast. Nu rikit kittlar d i fingrarna. Har sååå mycke att berätta, o sååå lite tålamod att sitta här. Konsti kombination, men vi får sii va d leder till.


Vi kan ju börja me hälsan. Ja va ti dr i måndags, ÄNTLIGEN en dr som tog mig på allvar, som genast efter att ha hört min story o läst min "dagbok" konstatera att hon nog tror ja har celiaki, men INT att mitt mående beror på d. Sååååå skönt. Hon klämde mig på halsen, på ett ställe kändes d riktigt obehagligt o hon bränd iväg en remiss på nya blodprov. Hon misstänker någo me sköldkörteln, o efter att ha läst typ allt som finns på näte om den börjar ja tro (o framför allt hoppas) på att d faktiskt sku va den.  Va ti labben på tisdag o imo får ja svaren. Håll tummarna snälla snälla!!


Sjukskriven ha ja alltså vari sen måndag, både för min sjuka trötthet o mitt illamående, o så för flunssan oxå. Hostan e bättre nu men min röst sku nog slå Bonnie tylers alla gånger   .


D har vari ganska skönt att vara hemma faktiskt. Först nu märker ja hur trött ja va. Så ha ju darlingen haft semester oxå, så man ha blivi väckt me både smörgåsar o annat på sängen......

 


Föregående helg hadd vi ungar här i mängder. Mickes ungar va hit hela hopen, skitroligt o träffa dom. Snällare ungar får man nog söka efter. Antar att ja int va rikit ti min fördel pga flunssa o annat, men men, får ju försöka va trevligare nästa gång    


Nu kommer resten i bilder, ja måssssst ut o sola sparrisen nån timme före vi ska iväg ti SVÄÄÄÄÄRMOOOOOOOOOOR. Ska bli najs vettni, d händer så mycke nu, såååå mycke   


                     


Japp, där va d, over & out från en soligt glad klockeloppa!!!!


kram


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards