Loppan & Livet

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Loppan - 19 maj 2010 12:38

Hej!


Länge sen sist va? Orkar int förklara dess mer, kör igång bam bam iställe. D e mer min stil   (fast ja undviker spikarna...)

Bloggen ha vari mer elä mindre döööd sista tiden, fast ändå int. Kollar man kommentarerna har ja lååångt fler kommentarer på mitt sista inlägg än ja brukar normalt. Så kanske d e knixen för att få några kommentarer, att blogga en gång i mån elä så   .


Sitter på jobbe o boilar. Har 2 gluttfria limpor i ugnen, o några plåtar står på jäsning. Allt för att hålla värmen oppe.... Vi har så sjukt hett i köke att d int e klokt! En av mina köxhjälpare gav ren opp o bytt bort alla sina köxturer, najs...

Anyway, ja testa ha i potatismos o majs i glutt.degen ida, hoppas d blir gott.


Altså ja, int vet ja va d e, hur ja int hinner me bloggen mer. Den känns int lika viktig just nu, men ändå nog. Samtidigt vill ja, men men...

Ja e mitt inne i någo konstigt. För första gången i mitt liv e ja nöjd & lycklig över att nån kommer hem "ti mig" varje dag. Låter d konstigt? D gör lite d i mina öron, men så känns d. Ja e nöjd o belåten me d mesta vi gör o int gör. Vi lagar mat tisammans, hänger byke tisammans, tömmer diskmaskinen tisammans, somnar o dregglar tisammans, allt tisammans, O D KÄNNS SÅ BRAAAAAA   .


Ja njuter av att vakna astrött på mårån när han dricker sitt kaffe breve mig i sängen, ja njuter av att komma hem svetti o slut efter jobbe o så börja en ny runda me byke, disk, läxor o mat, ja njuter av att sitta i bil flera timmmmmmar me honom, fast ja hatar att sitta stilla, o ja njuter av att gå o lägga mig bara för att d e så skönt att ligga breve honom o skratta. Han får mig o skratta den människan. Faktum e att han e helt sjuk, o ja älskar d.

D e rikit sant. I förrgår när vi sku föra sonen ti cirkusskolan på kalas stoppa han (kunGen, int sonen) huvu under en stupränna, mitt på trottoaren, mitt i stan! bara för att ja föreslog d, o d va ganska varmt   


Nåja, nog om d, elär så int, elär så ändå.

Sommarn e här äntligennnnnnnnnnnnnnn, o vi närmar oss både kalas på kalas på kalas o resa på resa på resa. Först ut blir Pamppas, of couuuurse, där finns d ju folk som fyller år titt som tätt. Vi ska dit i fredag, o Nunnin ska me den här gången. D blir en mysig liten åktur.....


Sir väldigt mycke fram emot sommarn, o annat. Sir fram emot stort o planerar litet, elär kanske siir fram emot litet o planerar stort? Int vet ja va ja planerar egentligen, bara går omkring o väntar på en massa ja VET att kommer o hända. D känns sååå jäkla bra!!


Här slutar ja. Pussar ti er alla sån länge, o njuuuut av hettan, man vet aldri när den e slut.


loppan


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards