Loppan & Livet

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Loppan - 7 maj 2010 16:59

Möröööö!


Ja sku ha en massa att bubbla ur mig, men ja e ju ett enda trissel-trassel me mina funderingar o speciellt me mina ord. Ha just had pizza & wine (kan varmt rekommendera kotipizzas gluttfria me kebu, champz o mozzarella). Tänk att man sku måsta bli celiakiker ((hu heter d?)) före man sku lära sig att kotipizza kan laga goda pizzor.

Anyway, va ti Anttila ida. Köpte nya stufffff ti hemme d lilla hemme  . Äntligen tiräckligt stora underlakan ti sängen, i vääääärldens finaste rosa o mintgrön, o så några handdukar ti sääärleken o ett par nya soffdynor som ja fick syn på när ja egentligen ren va färdighandlad. Men dom kosta bara 5 euro styck reeee . Å vi behövde nya dynor.....


Ja tror särleken småsnarkar här breve (kanske han försökte hänga me i texten...) . Nå, han kan nog behöva lite sömn, han ska på jobb imo igen saten tänkt d bli men stackarn försöker ja skriva. D lär ändå bli en lugn o skön kväll. Ha tagi ner klassikern E.T åt Nunni. Han ha int sitt den, o d ja bäst minns av den e att E.T älska öl, så d kan va dax för en liten ...en liten..ja vet int va ja söker för ord faktiskt, en uppdatering? nej, en uffpriskning, kan d verkligen heta så? uppfriskning låter nog bättre, nå, en någo iaf...

Har 2 bitar supersegost-pizza oxå kvar, o lite vitt kvar i kylen, så d kannnnn hända att ni int hör från d här boe mer ikväll....

Meeeeennnnnnn, om d sku gå så illa, alltså att d sku gå "så", så får ja önska er alla en supermysig helg o morsdag!!!!  


Lots of love så länge


loppan


pssst, o tack alla mödrar o andra för att ni finns där ör särleken, o för mig,  o för att ni accepterar (elär försöker acceptera)  d som hänt/händer.



Men REEEEEE, ja va ju så inne i mina rekommendationer åt alla håll att ja helt glömd bort varningen!!!!

Filmen THE BOX, som går på bio just nu, åtm här i lilla lilla Åbo, gå INTE o sii den!! Den sög någo otroligt. Tråkig, seg o ofattbar, o d här e alltså int bara min åsikt. Nej, välj en annan så blir ni förhoppningsvis int besvikna.


Over & Out

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards