Loppan & Livet

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Loppan - 3 maj 2010 18:36

Plättfest på boulevarden, vem vill väl missa d? här kommer nu recept + bild för er som gjorde d iaf  .

Första gången ja våga mig på gluttfria plättar, o d ble bra! Int ens sonen klaga, o han e tarkka han...  


D ble 20-25 små plättar av d här:


1 dl majsmjöl

1 dl potatismjöl

0,5 tsk salt

3 msk socker

3 dl mjölk

2 ägg

lite vanilj


Vispa ihop, låt stå o stek som vanliga plättar.

 

(o nej, vi åt int plättarna me pinnar....)


Sonen e iväg o simmar nu, vårens sista simtimme. Ja sku helst av allt slänga mig o sii en film, men ja fattar int vafför ja int har ro att göra d!!

Ha annars oxå vari en konstig dag. Ja ska helt tydligt int va hemma när ja int ska va hemma. Imo blir d jobb igen, hur fan ja än mår.


Vill sova, sova & sova lite till.


Over & Out


Müde loppan



Av Loppan - 3 maj 2010 11:25

...då ska man sova länge, bädda ner sig i soffan me glass o film o määängder me äckligt te, e d int så? Ja sov int länge, men ja kravla mig ti soffan o såg Distric 9 ti slut när ja hadd fått iväg duktigaste sonen ti skolan ensam. Skitäcklig, skitråddi, skitkonstig film (District 9), som ändå fascinera mig på någo underligt vis. Man e ju funtad som man e....   


Jåå, nu ska ja gå o dammsuga. Här e smutsigare inne än på utsidan. Sen får d bli en dusch o soffan igen. Ha lova fixa majsplättar tills sonen kommer hem. Energin e int rikit 100%, får vila mellan rundorna..


pussar ti er,


loppZ

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards