Loppan & Livet

Alla inlägg den 2 april 2010

Av Loppan - 2 april 2010 09:57

Good Morning world!


Vikken uppståndelse över mitt april-skämt igår ha ha ha. Nåja, nån reagera ju iaf  


Int kan ja sluta blogga, oxå om d ibland känns som d sku va d lättare alternativet då ja såå vill hålla på me bloggen som förr men helt enkelt int hinner o orkar alla gånger. Får försöka rikit extra nu from now on, att hitta nån sorts gyllene medelväg.


E ute i skogen nu, kom igår kväll sent. Hann sörpla i mig en lonkku, skicka ett mess o sen slockna ja som Betlehems ljus.

Ida känner ja mig pigg, inge ont heller nånstans, ingen överdriven trötthet o inge illamående....än så länge. Bruder me slurv kommer ida, o SysterYster, o Särleken oxå faktiskt. Han ska bli här övernatten....säger han. Vi får la sii om han vågar   


Påskmidda ikväll. Ja ska fixa lamme (d blir grekiskt natürlich) o fyllda ägghalvor. Fiffla fram en rolig mix lite i misstag på jobbe. Följde 3 recept o mitt eget huvud som ja brukar o d ble fullt ätbart   

   

Rörde ihop vispad grädde, kaviar, ägg-gulor & citronpeppar o spritsa ut d i äggen.


Pasha blir d oxå. D va lite spännande att laga.

     

Recept får den som vill, d e bara att piipa till.


Ska väl hoppa i duschen nu. Så e man fit 4 fajt sen. Kan bli intressant ikväll. Brukar bli d när hela familjen "lunatic" samlas. O ikväll har vi ju äGGstra kryddor oxå. . . . .


Önskar er alla en på alla vis fiiiin & skön låååååång Långfredag!!!


loppan





Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards