Loppan & Livet

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Loppan - 22 mars 2010 13:49


Ja veet ja veeet, ingen blogg på huuuur länge som helst. Men va gööör man, annat än e väldigt tacksam för att nån hittar hit fortfarande trots d. Ja vill ju blogga, d vill ja, men d ha vari fullt kör. Elä okej, igår då ja kom hem va d väl kanske allt annat än fullt kör   , men ida ha d vari fullt opp i köke. Ha baka limpor, semlor o torrkakor ända sen lunchen men nu e d PAUS!


Stockmozz va gräjt! Ja sku ha kunna gå där o dalla på gatorna o titta in i små butiker o caféer hur länge som helst! Vädre va helt perfekt oxå, solen öööste ner sina strålar över oss o d va riktigt varmt. Ja vill absolut åka tibax snart, kanske över en natt elä två, så man hinner me lite mer, o int behöver rusa fram från d ena ställe ti d andra. D blir ju onekligt lite småstressigt så här när man ändå e över 10 pers me olika viljor o smaker o så en massa program o tider att passa. Hur mycke (elä lite) man sover e ju oxå en sak.....


Så kom man sen hem igen ti ett grått snöigt Åbo. Kändes som man landat i mittersta Ryssland! Igår på eftermiddan börja snön VRÄÄÄÄKA ner, o ida morse fanns d massor av nya "fiiiiina" vita drivor att pulsa fram igenom. . . .Solen ha dock skini (skint, skunit??) fint hela dan så man borde väl int klaga. D e vackert därute, man börjar bara va lite kypsä.


Simning för sonen o städning för mig. Så står d på kvällsprogrammet ida. Najs...elä så int. Ja ha glömt o beställa malet kött o ti Torsdagens Egypten-tema. Int för att ja nu egentligen vet hur d hör hit..

Har lite bilder från vår lilla utflykt men ja ha int kommi mig för o flytta dom ti datorn ännu, så ni får nöja er me nå annat så länge. Fråga int mig va. Ja känner mig lite ... disorienterad (kan d heta så?) just nu.


Ja joo, ja måst göra lite reklam för stället vi åt på i Stockholm. D va helt i min smak, supergod mat!! Man fick plocka åt sig bland en massa råvaror o så woka dom opp d åt en medan man stod o såg på.Kolla deras hemsida HÄR.


Nåja, nogtramssat, ja e int på mitt ultimata bloggarhumör just nu   


Ni då, va ha hänt i helgen? Ja vet ju att ingen kommer o berätta nå ändå men men, så länge man försöker finns d hopp.


solskenskramar från


Eva-Lotta Wilhelmina   








Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards