Loppan & Livet

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Loppan - 21 februari 2010 15:22

Alltså ja älskar Söndagar!!!! Vet int vafför, d går lixom int rikit ihop, men ja tror d e för att söndag e min absoluta slappardag, o ja vet att ja int ska - int vill - int kommer att göra absolut nånting, men ändå får ja en himla massa ja int alls vill göra gjort...myskot. Kan väl hända att ja e glad att bara gå omkring "utan att slava för klockan" för att ja vet att ja imo igen får fara fram som en vettvilling på jobbe... Men d e sant, på nå konstigt vis blir ofta veckans slappaste dag den mest effektiva, om man tänker på stuff som lixom int e såå najs att sköta. Ändå går d smärtfritt på söndag, bara för att d e söndag elär? Int fattar ja.


Ida ha ja iaf hunni gå omkring här heeela dan o bara sitt seg o oattraktiv ut i mina gamla lumpor, sen badat tills min skrynkliga hud höll på att skilja sig från kroppen, o ändå ha ja både bäddat om, vikt in byke o bykt o hängt opp nytt, diskat otaaaaaliga maskiner disk o fått undan rent i skåpena, spela dumma ilskeframkallande dataspel me sonen o myyycke myyycke mer   .


Najs visst? Ja ääääääääääälskar Söndagar!

 


Tuddeluuu-loppan

Av Loppan - 21 februari 2010 09:40

Hej,


Söndag. Nästan lika skönt som Fredag. Vi ha sovi i sofforna inatt. Somna nå tag efter melodifestivalen, elär uttagning nr 125 elä va d nu va. Förlåt om ja säger d men ja tycker dom flesta låtarna suger. Jämför man me låtar som vari me förr om årena så e d ju ren skit som ställer opp nu.

Förlåt alltså, men d va nu min åsikt. Dom finska bidragen ha ja ju annars int ens våga sii/höra   .


Ja ska hoppa i ett låååångt varmt bubbelbad nu. Kommer int att stiga opp före hela jag ha förvandlats ti ett oppblött russin. Bubblor ska d bli, både i bad o i glas  . Å bli int orolig nu mor i skogen. D e Söndag o även jag kan "leva som folk" nu o då. D blir alkoholfri jordgubbscider i mitt glas .


En liten fråga bara. Ha haft äran att lära känna några män i mitt liv..eh eh, o dom som tyckte om att bada kan ja räkna upp på mina 2 längsta fingrar. Vafför e d så, vafför gillar ni int att bada badkar??? Eller gör ni d?

Upplys mig kära badhunkar!

 


Bubble & out,


loppan


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards