Loppan & Livet

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Loppan - 3 februari 2010 15:31

...en elä annan Runebergarererererrere?

Ja baka några plåtar ida, dränkt dom i rejält me Jalluviina o väntar nu me spänning på konsekvenserna. Ti all lycka får ja ju int smaka på dom själv   


Här e mitt recept, som blir 15-18 st, beroende på formarna.


200 gr smör

2 dl socker

2 ägg

2 dl vete

2 dl skorpsmul

1,5 dl hackad mandel

2 tsk kardemumma (allti för lite i receptena)

1 tsk bakpulver

1 tsk bittermandelolja

1 dl äppelsylt

1 dl grädde


Gör en grop ti sist me mjölat finger (...me mjölat finger...)  o ha i lite hallonsylt före gräddning.


175 grader runt 18 minuter. Ös sen över sprit-socker-vatten o dekorera me hallonsylt o glasyr när dom ha svalna.


Annars vet ja int så mycke ida, tror ja. Ha nästan lugna ner mig från igår, men ändå int. Vi ska iväg ti scouterna bara vi får nån mat i oss.

Sen vill ja välllldigt gärna veta (d här e riktat ti mor i skogen o alla andra som vet någo om d..) vem, var, när och hur ja kallats den galnaste matmoran i Åbo  . Herregud, börjar ja äntligen uppnå mina mål, utan att ens veta om d????


Nej, nu skriker tarmarna, måst ha maaat!!


hej från


hungermoran

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards