Loppan & Livet

Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Loppan - 18 augusti 2009 16:53


Hemma igen!


En liiiiten liiiiten del av lördagens flytande föda e införskaffad. En dunk vitt o en flaska vaniljvodka. Vaniljvodkan ska (sssschhhh säg int åt nån som ska hit bara...) tisammans me blåbärssoppa utgöra pris i tävlingarna o lekarna :-D.

Får bära hem ett lass till imo, o sen resten på Tors elä Fre :-) Int för att vi ska dricka oss fulla elä så (Nej bevare mig väl!!) men vi e ju många :-P


Lördagens meny börjar bli någorlunda klar (alltså int klar som starksprit reeee).

D blir nog en kikärtssallad ja nån gång för lääänge sen lagat o sen kallat Kikärtssallad "turksvett" i mitt recepthäfte, sen min specialare ti potatissallad, nå gott bröd ska ja fiffla fram o Syster Yster lova laga världens godaste fyllda champinjoner me röd pesto o riven ost o va där nu kan va i dom. Lite färskostar o annat till så blir d nog finemangenmangen. E ju int meningen att vi ska rulla ti stan i våra pydjääämäsär heller :-)

Förresten mötte vi ett helt gäng svartvita kor me ballongspenar när vi cykla hem från skolan. Dom fanns överallt! O så gnäller folk att dom int täcks spela me i min flanell-festival, tsssss....


Ja ha nu plasta, plasta o plasta, böcker, häften o redan söndersmulade (på en halv dag) läseordningar.....Verkar otroligt lovande detta..

Märker oxå att d här inlägge int blir sammanhängande på minsta lilla vis, o att ja hoppar fram o tibaka värre än normalt...


Avslutar här o önskar er en treeeeeeeeeeevlig kväll!!!


o psst, ja testa agurkorna före ja gick från jobbe, riktigt mums va d!


Löppan



Av Loppan - 18 augusti 2009 12:47

Heeejj!!! 


Alltså ja veeeeeet, d e tragiskt men sant. Ja hinner int blogga på jobbe mer :-O


Hyvlar nu gurkor så händerna domnar, me osthyvel....

Fick för mig o laga pressgurka, sån får man ju aldri mer. Min Momi bruka ha sån, sööööt o dillig o god, ja älska den. Nu testar ja alltså själv.  Ha!


Recepte ja använder (lite omräknat):


7 gurkor  (lite salt)

3 dl vatten

6 msk ättikssprit

1,5 dl socker

lite vitpeppar

dill


Ja hoppas d blir gött.


gurkiga kramar,


loppan 


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards