Loppan & Livet

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Loppan - 6 augusti 2009 06:56


Hej o gomårån i kitteln!


Ja alltså ja mena ju ingen soppkittel elä så, utan att kittla, eller tsikkla som Manolis så roligt fortfarande säger (nån som vet va tsikla betyder på grekiska?)


Iaf, kittlas e va ja ha gjort ida. Va trött som få ida när klockan ringde, va faktiskt så trött inatt när den ringde oxå (då borde ja ha gått opp o smort mitt senaste hyss) att ja sket i o gå. Ställde om klockan några ggr i morse, sen  va man ju tvungen att hasa sig opp o fixa till sig. Efter d o min traditionella kopp kaffe (ti näven piller man måst ha i sig varje morgon för att hålla sig så här snygg, trevli o förträffli) hadd ja inge annat o göra än lägga mig breve sonen o kittla honom :-D

Ha ni nån gång pröva kittla nån på läpparna? fast me en fjäder elä nå annat jättelitet o lätt. D E HEMSKT!!! Kittlar så man nästan river fanskape av sig, munnen alltså. Fast riv nu sen bort ett hål...


Nåjo, iaf, hann ligga där o fnissa åt grimaserna ett bra tag före en liten mun blev stor (för övrigt en mun som lukta som den int sku ha öppnats på några århundranden) o skrek SLUUUTAAAA. :-D


Sen cykla ja glatt ti jobbe. En sån morgon.


Kanelbulle, sätter dig i rulle!


loppan 



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards