Loppan & Livet

Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Loppan - 20 juni 2009 12:00


Fy va skönt!

Lördag ida, e d int? o int en enda minsta tillstympelse ti krapula hittills :-D

Ha äti en smaski frukost just, pannvärmt gammalt rågbröd från hallen i Åbo, cheddarost o paprika på, sen ett supergott päron o lite kaffe o mörk choklad till. Yummieee!

Frank börjar vakna, han lär ha haft rumba inatt, säger dom som sov på andra sidan väggen :-O Härinne ha vi int hört nå....

Ska nu söka mig ut o leta Frank-Frukost i grönskan. Sen ska sonen o jag gå ti gamla färjfästet o kasta flaskpost.

Han dikta ihop ett riktigt fint litet brev igår. Där framkommer förutom alla våra namn (...) oxå att vi blivit kidnappade av ryssar o nu finns på en öde ö i St. Karins...

För övrigt drömde jag att grannkärringen flyttat sitt utedass så d låg vägg i vägg me vårt...


Jöpp, ska väl bege mig ut på mera äventyrligheter.

Hur har ni d då??


loppan



Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards