Loppan & Livet

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Loppan - 2 juni 2009 13:04


Häpp!

Ett lite klurigt Häpp den här gången, för ja e så kluri just nu så d bara klurar inom mig :-) Ha haft en tokrolig dag me M i köke. Väldigt annorlunda, men bra ha d gått. M ha klunka kaffekopp efter kaffekopp o sen fått ont i fööötrena av allt stående ;-) Annars tror ja hon trivdes bra faktiskt, o vi hoppas på o få "låna" henne igen nån gång.

Denna M har ett betydligt mer skiftande humör än jag (jo, d e sant!) o kan svänga snabbare än en kolibris vingar, men ida va d varken ilska eller tårar, bara skratt hela dan. Ja tills d här me fötterna alltså.....:-P


Sitter nu här o väntar på mötet kl.15 Ha fundera på hudan rabarberkakepaj ja ska trolla fram i Fredag. Hitta ett recept ja tycker verkar bra, oxå me tanke på mängden ja ska baka, men va tycker ni? Kanske ni har någo super-recept hemma i era gömmor???


Så ringde min goda vän L8 just o berätta mig mun-öppnande historier om ett släkte mystiskare än renaste mystik, nämlinge MÄN. Visst eeee dom en ras för sig dessa 3-benta varelser?

Men men, nu ska vi int dra alla guubar över en o samma luskam. En egen kam för varje gubbe tycker ja int e mer än rätt :-D

Ja ska inspektera ännu ett exemplar av denna obeskrivbart fascinerande ras imo, o d ska bli otroooligt roligt har ja på känn.

Känn o känn i o för sig...e d en sak ja ha lärt mig under alla dessa år e d att mina känningar int e mycke o ha när d blåser. Int att hänga i julgranen heller för den delen..

Men nu blåser d int ida, o int e d jul på länge heller, så ja går efter kännet :-D


Nu va d nogflummat igen för en stund. 2a gången ja flummar ner allt d här o försvinner d den här gången oxå blir ni utan flum. punkt.


loppkramar 



Av Loppan - 2 juni 2009 06:11


Jooooooooooooooooooooooooooo!!!


Ja vakna i tid IGEN :-D Känner mig dock trött som en gammal hajdare. Förresten, hajdare...e d ett riktigt ord? har för mig att d heter nå annat, o nu när ja siir d skrivet tror ja int ja sitt d skrivet förr...åtm så där..:-P


D va int d ja sku ta opp heller, utan svarta vinbär. Visst e dom jättenyttiga??

Ha läst d nånstans tror ja, elä så inbillar ja mig. D kan oxå ha någo o göra me att d e dom billigaste bären som finns i frysdisken....

Anyway ha ja börja smälla såna i mig om mornarna, i hopp om att bli den där pigga vitaminrika loppan ja vet att ja kan va, men int rikit allti e.

Vikket flum. Ti saken hör nu då alltså, att ja brukar äta lite bär som ja blandar i joghurt. Vällldigt gott blir d, nästan som glass, MEN, min mage.... den tycker förstås int som jag (int den här gången heller) utan börjar bubbla utav bara hellsike så fort ja för den första skeden mot munnen. Ja ja.


Kanske ingen som e så där jätteintresserad av hur min mage beter sig om mornarna, men d va nu va ja hadd o komma me den här Tisdagsmorgonen.

Kan ja rå åt att mitt liv blir tomt så fort sonen blir bortrövad?

Imo blir d iaf andra BULLAR ;-)


Tjobb & Tjabb nu ska ja bubbla iväg ti jobbe!


Kramar o ha en ZUUUPERdag!!!!!


Loppzet


psssst, sången förresten, visst eeee den bara fantaaaaaaastisk? Kan int låta bli o sjunga på den.

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards