Loppan & Livet

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Loppan - 12 maj 2009 20:24


ÄNTLIGEN ha ja fått in lite av mina sluga bilder här :-)

Har int tid att blogga nu faktiskt ;-) så d får bli kortkort. Har mer tid imo på jobbe :-D

Haft en superb dag, speciellt superb ble den nu mot kvällen...........

Lämnar er nu me denna lilla fråga:


Kvällens fråga, vem tillhör ögat på bilden????


natti


loppan

Av Loppan - 12 maj 2009 10:13


Ida e d d, ja brått alltså ;-)


Ha baka allt möööööööööööööööjligt o omöjligt. Me omöjligt menar ja dom obehagliga små bruna klumparna ja tänker kalla sockerfria chokladmuffins imo när dom ska serveras. Vafför, VAFFÖR ska d bakas sockerfritt när d int blir gott? vafför int baa äta nå annat då iställe? Elär, nån därute som vill vrida på mitt huvud o bevisa att d kan bli GOTT? Snälla snälla snälla (sjung gärna ut d där som ugglan elä va hon nu hett den där damen Rituliina avgudar) kom me recept o förslag om ni har såna. Ja har några stycken här som föredrar sockerfritt o ja sku ju så himmmla gärna servera dom nå ätbart.


Solen skiner o där va d. Händer int så mycke just nu, elä d händer men d fötter int. Ja får int fatt på allt för o skriva ner d lixom...

Hadd en fajt me Manolio igår. Tycker ju han kan hjälpa till liiiite hemma o så, packa i en kass medan ja betalar i butiken kan väl int va föööör svårt???

Iaf "diskutera" vi saken hemma på kvällen o han lyssnade faktiskt o verka ta åt sig lite, för efter d va han som en annan unge! D e väl sånt dom glömmer bort dom små, o själv "förstör" man oxå lite för sig själv genom att göra mycke av deras uppgifter bara för att d går fortare o smärtfriare så.


Ha nästan (ja skrev nästan) bestämt mig för att låta föräldrarna gå på Manoils avslutning, istället för att gå själv menar jag. Tvinnar ännu av o an, hittills ha ja ju varit me varenda en gång, o d känns MYCKE konstigt att eventuellt int gå i år. Morfar ha dock int fått va me en enda gång, o ja borde ju va på jobb den lördan, så d sku va en bra lösning....


Nu ha ja pressa i mig potäter o knotersås. Gött va d o mätt e jag :-)

Nu baka.....


Kramar på er alla spacevänner!


loppan


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards