Loppan & Livet

Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Loppan - 25 januari 2009 18:28


Ja ha int bykt.

Ja ha int byggt nån snöguube.

Ja ha int - Ja ha int -Ja ha int

Men ja haaa värmt pizza åt oss,

ja ha satt på ett antal olika filmer,

ja ha städa opp o gnugga glöggen från bord o annat,

ja ha fyllt diskmaskin ti bredden (va här fest igår elää?)

ja ha tjabbla på facebook o ja ha blogga.

Räcker väl en söndag som denna?

Nu tänker ja hoppa i duschen (ha tala om d hela dan)

o sen vidare isäng.

Fy fubbel va trött man e ida :-)


najt världen,

me dessa få ord lägger vi oss här på strandgatan.

Loppan

Av Loppan - 25 januari 2009 14:36


Tjoppz,


Så va man några ölar fylligare igen :-) Graceland igår, va riktigt roligt faktiskt, många skratt o mycke pladder. Det vill jag göra igen!

Ha lärt mig mängder om flygfiskar, dynamit o ormar, bland annat :-)

Vet att ja har en ljuvlig kompis som ställer opp om ja behöver Nunnivakt, o som dessutom har en ljuvlig liten Atte oxå som ställer opp me hundterapi för Nunni ;-)

Vet ytterligare att min son e en liten apa, pyjamaspelle o ADHD-gränsfall. En mysig prick me andra ord.


D ja däremot INT vet.....e VAR I HELSKOTTA vinflaskan vi köpt igår försvann på vägen hem :-P  Först handväskan i skolan, sen vinflaskan samma dag. Snart tappar jag nog bort sonen elä mig själv...


Roligt att nån här saknar mitt plädder, måst säga att ja gör d själv å när ja int hinner me ;-)

Ska försöka reda opp här nu, siir ut som värsta slagfälte :-D

Byka bord man, o bygga snögubbe bord man absolut oxå, så länge fläsksnön hålls kvar, vit o fin.


Måndag imo, dax för nya rådderier ;-)


Mandelkubbe,

LoppLottan




Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards