Loppan & Livet

Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Loppan - 24 januari 2009 16:53


...börjar d osa här. Int som vi sku ha bränt någo elä såå, int ens våra blågröna popcorn. Int vet ja vafför d osar. Tänkt d sku låta roligare än att d närmar sig :-)

Linda o Atte e på kommande. Ja ha duscha o försökt klä mig så ja siir acceptabel ut, vi ha koka soppa på en spik (ja mycke mer va d int i den), äti o till o me sugit bort d värsta damme ur hörnorna. Nu e d bara ti kör ;-P

E ju liiite o-in-körd....;-P


Ja ja, återgår ti mitt vinglas o Nunni som siir på Skrot-Niklas.

Ha d bäst denna Lördags-iiivning


Poppan-Loppan



Av Loppan - 24 januari 2009 13:16


hajsan svajsan!

Roligt att ni blir oroliga när ja int bloggar ;-) faktum e att ja INT ha luggi o sovi ida! Okeej då, lite för länge nog. Vafför e d som man ALLTID försover sig när man får sova liite längre??? Nåh, vi hann iaf o 9 va vi i skolan som vi sku.

D va jättekiva o va me där! Oväntat mycke föräldrar i år. Jag gick ju o förla min handväska ren före vi kom igång (hu lyckas ja allti....) så rektorn fick skrika i högtalarna o efterlysa den :-I. Den låg sen efter många om o men i Nunnis klassrum.....:-D Jag har vissa mindre uppskattade förmågor, dom brukar förstärkas när ja dricker somliga drycker, men tydligen klarar ja d galant även utan blodspädare.. Nåja, väskan kom ju fram iaf o vi kund gå på kaffe ;-)


Nu va d då helg alltså. Känns helmyskot.Bord dammsuga lite, dom värsta tuffsarna som fladdrar omkring (talar om dammsådana...), så att int Linda elä Atte får astma ikväll :-)

Ha glömt byke från igår i maskinen så d e nog dax att hänga opp dom skrynkliga byltena oxå..

Å Herkkas, så ska ja ha någo på mig ikväll o!!! Va ska d va? Har ju ingenting!!

Nu måst ja absolut börja häzlä, adrenaline stiger :-D


Hej hejj från

moder goder









Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards