Loppan & Livet

Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Loppan - 23 januari 2009 16:23


He-He-He-He-Hellooooo again!


Hemma, vid god hälsa o me sunt humör...nä, me sund hälsa o gott humör? int vet ja hu d heter men ja tror ni förstår mig ;-)

Igen ha vi hunni me både ditt o datt. Tandläkarn va lite rolig faktiskt. E d nån annan än jag som märkt att manliga tandläkare e BETYDLIGT trevligare än kvinnliga? D kom fram att den förra bilden va ganska otydlig, rent ut sagt "flummig" tror ja man kan säga, eftrsom han uttryckte sig me "hämärä" o skratta. Hämärä betyder väl snarast dunkel men som ja tolka d ble d förstås konstig :-) D ble iaf många skratt där. Vet int om d e vanligt, ja ha åtm int skratta hemskt ofta hos tandläkarn. Okej ja ha ju int våga dit mig sen en särringjäävel hota me att mina gaddar snart faller ur käften på mig, men den gången höll ja på o skita ner mig i tandläkarstolen. Ja berätta om d här ida o han tog en snabbtitt i gapet. Konstatera att d e bara bra me mina tänder o att ja nog int behöver gå på kontroll oftare än vart 3e år :-)

Förresten såg röngenbilden ganska häfti ut. Mitt smycke (som e en liten stjärna) lyste lixom opp mitt  "dunkla" gap. Smycke va faktiskt d som syntes bäst på bilden :-)

Nåja, nu spåra ja ur min mil-blogg igen. D togs alltså en ny bild, även den ble flummig, ännu en...även den flummig. Tandjäveln tänkte helt tydligt int samarbeta me oss. Han bestämd sig för o skicka den ti kirurgerna som sen ska besluta om hur fanskapet tas bort.

Va tidigt efter Nunni fast dom hadd bio ida. Vi hadd ju jobb o sköta! Gågatan opp, gågatan ner, gågatan opp....Många många flyers ha delats ut :-P

Handla gjord vi, d blir wok me chicken, nudlar o vattenkastanjer. Orkar dock int börja me maten ännu så nu sitter ja o tuggar i mig en gammal banan. Fan va äckliga bananer kan va ibland! när man sååå int vill ha en men ändå e hungri. Manolis städar sitt rum. D gör han allti tycker ja. Hur kan där ändå sii ut som d gör oftast? ett mysterium.

Ja ska väl baka undan nu till imo så e d gjort sen.


O vetttttni vaaaa? ja köpt en flaska la Celia ida! d eeeee så gott!  Ska ta en slurk när ja börjar me woken, o hoppas att d int går me korken som d gjord sist....


Gramar o Bussar


Wok-Loppan


Av Loppan - 23 januari 2009 08:56


att snöa elä inte snöa? visst e d fiiiiiiiiiiiiiiint nu! D ha snöa hela gårdagen nästan, hela natten o nu dalar d oxå ner lite flingor (märk, snö-). Liiite kallare sku d få va, e rädd att d börjar smälta för fort nu.

Visst väntar man på våren kanske (?) alla säger så åtm. Int vet ja nu om ja väntar såå, e nöjd som d e. Å eftersom våren ändå inte kommer ännu, då kan d lika gärna va vitt o fint som grått o slaskigt. D e va ja tycker.

Ida e d Perjantai. Känns d så? naj. Orsak...kan va flera. Kanske att vi int ha hunni boka bastun den här veckan, kanske (mer troligt) att vi int har normal sovmorgon imo utan ska slafsa iväg ti Nunnis skola.


Va förresten lika trött ida morse som igår kväll, om int tröttare. Fattar int vafför. Gick o la mig i tid, ändå hamna ja ställa om väckningen TRII gånger i morse för att sen hasta opp o få skitbrått. Vi hann i alla fall så ingen fara på take.

Ida e d tandläkare som gäller....14.15 :-O. Ja hoppas innerligt ja förstått rätt o att d bara e ännu en röntgen som ska tas av rötterna. Den ha int stört mig nå mer på länge nu, visdomstanden. Man bord kanske boka en sån därn normal granskning oxå i någo skede....Minns knappt när dom synat mina gaddar sist :-S


Heej, middagsförslag en Fredag som denna? Ja vill testa nå snärttigt men huvu e tomt på ideér ida.


Köket kallar,


strömmings-lotta


pst, vem vet va bilden nedan e?

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards