Loppan & Livet

Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Loppan - 21 januari 2009 20:28


Nu ni e ja hemma igen o slut som en tax utan öron. Ja ha rådda så mycke denna dag, d e helt otrooligt, men d mest otrooliga rooliga e att folk tyxx tycka om att ja råddar så mycke! Kanske dom tycker om mig just FÖR att ja råddar så mycke? roligt fladder. Ja kan här och nu konstatera att ja tycker ganska mycke om mig själv ida, som den råddkopf ja e :-D

Jo, ja trivs, me mycke o me lite. Satt i bussen o fladdra så d knaka mellan örona hela vägen hem. Tänkte då att ja nog sku kunna sitta så, i en varm buss me musik i örona, o fladdra hela vägen ti dit pepparn växer fast. Så jävla skönt e d!

Skönt e oxå att hoppa i duschen efter en dag som denna, så d ska ja nu göra, o int sitta här o fjantta mig längre. Imo e d Torsdag, d betyder bowling, d betyder ja får mina taaaaaavlor (dom kan ni beskåda i inläggen Vettriano osv) , d BETYDER OXÅ MINA NYA RUUUUNEBERGSFORMAR KOMMER (hoppa lampan va lyckli ja eeeeee)......oooch, d betyder, friday next. Kanske kanske slipper ja ti GRACELAND på lör o pimpla lite kalja. Beror helt på Syster Yster. Elär finns d nån annan bland er läsare som sku kunna tänka sig bli barnvaktad av Manolis den kvällen?


Tjopz o Snapz, vi säger hej o hörs imo!!


Multi-Kram från

Loppan

Av Loppan - 21 januari 2009 13:52


....att d INTE e samma sak att koka bechamel-sås för lasagne till 4 stora GN-formar som att göra d hemma ti en vanlig  ugnsform :-P

Mer om detta senare, kanske...

Först grekiska, men ja orkar int stiga opp just nu, orkar int gå hem heller.

Vad göra?


L8

Av Loppan - 21 januari 2009 11:01


Hej B-)

Hur har ni d en Onsdag som denna? Jag har d bra, snön ha yrt ner hela gårdagskvälln o natten, o imorse när vi begav oss va d riktigt riktigt töväder! D lät så där töigt o knarrigt när man satt ner fötterna. Manolis sa att tösnö=fläsksnö. Som svar på frågan varför fick ja "ha du int hört, snön e ju så där töjbar".... därav alltså oxå fläskig :-S

Anyway, d enda ja ville göra va hoppa i en snödriva o börja bygga gubbar. Men får man d? nä.....


Ja ja, att komma på jobb e helt okej d me. Beställningssemlor ida, bestämd mig för vanliga  källarfranskor me pump- och solrosfrön i. Dom växer som röksvampar i köke. Ska just gå o hiva in dom i ugnen.

Ska ännu förbereda för morgondagens lasagne ida, vitsås o malet kött. Annars lär d int bli lunch före ti kvällen imo ;-)


Ja o piimän ja....den i min bh. D flög lite piimä här tidigare. Int ur mina kamelspenar, men ur en nästan tom tölkki. Nåjoo. D här ble tydligen en sån därn mindre saklig blogg.

Har grekiska ikväll, o ja FÅÅÅÅR MINA TAAAAAAAAAAAAAAAAAVLOR äntligen :-D


Nu ska ja irra vidare i mitt tokroliga liv


kram på er!


LoppLottan


Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards