Loppan & Livet

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Loppan - 9 januari 2009 17:40


Jooo, d gör d! Ja klara deeee, fick in min lilla video på Youtube, så nu ska ni alla få dela glädjen me mig ;-) Pst, tack Hasse för att du förklara d där me YouTube för mig.

Clippet e alltså taget på Swebåten nån gång för nån tid sen, vi hade skit-tråkigt tills ... ja tills...

Ni får skruva opp ljude ganska mycke, ja ha filma me Samsungen, så kvalitén e va den e. Sen hadd sonen hicka oxå, så haa förståelse. Tycker ändå hans ynkliga tonläge vid "men du lämnade mig" e fööör bäst :-D

Hans rytmsinne kan man ju int heller klaga på. Dansen sir nästan afrikansk ut på sina ställen. 

Brådskan på slutet beror på att han e livrädd för spol-ljudet på båtarnas vessor.


Säg sen, e d en blivande ...klubbsdansare eller en  tvättäkta stjärna to be vi beskådar här ;-)


I vikke fall som helst, N-JOY!


fredaskramar

L8


Av Loppan - 9 januari 2009 13:33


Hanna-täti hit o Hanna-täti dit. Vafför ska småbröd heta så? Sen när dom dessutom int blir goda, vafför ska folk beställa såna då? Till på köpe heter dessa små fjuttbollar Hanna-tädin piparkakut, o dom e då inga pepparkakor, så logiken e var?

När ja blir gammal ska ja baka massor, ännu mer än nu, för ja kommer ju o ha tiotals barnbarn att föda o göda ;-). D ja bakar ska heta saker som Gammel-Lottas kanelögglor, Tant Lottas kanelhjärtan o Lottas Lassiska Lussekatter. Hejdudandej va rart o gulligt..... (spyr över axeln)


Nu e ja iaf klar för ida. Väldigt jobbigt ha d vari, för imellanåt  har man absolut ingenting alls o göra, o då går ja opp i gardinstången. Dom andra i köke ha börja kalla mig "levoton suoli, nej sielu va d" :-) alltså restless soul på svengelska. D sku bli svenska men ja kom först på d på engelska.

Inser att ja skriver lite råddigt o osamlat nu, men d e ju faktiskt FREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDAG :-D


Tror d blir pyttelite glögg ikväll efter bastun. Efter Jul behöver man en glöggpaus, åtm jag. Den ha ja hålli nu känner ja, ca 1,5 vecka räcker ;-)


Ja just d ja, o ikväll ska ja ge mig på att försöka få in ett videoclip på You tube. D e en sak ja vill dela me mig av ;-)


Nu tänker ja tassa mot omklädningsrumme o smita hem.

Ha d så bäst i helgen o kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar!!


L8

Av Loppan - 9 januari 2009 05:48


Visst e d de! Dagar o nätter går vi omkring o drömmer, vafför d? Vem ha hitta på d, o ha d faktiskt allti vari så? Va gick isf urtidsmänniskorna (elä va man nu kallar dom, dom där som likna ännu mer på apor än vi o va vi före vi ble d) omkring o drömde om? kan väl knappast ha vari rikedom o en platt mage. Kanske jaktlycka för att få mat, bra väder elär mindre myggor, vafan vet jag.

Men tänk nu va konstigt, att hjärnan kan jobba en hel natt (elä dag) me att drömma om nånting, o ofta någo som aldri kommer o hända ändå.

Att man drömmer o drömmer, o d händer en saker som i d riktiga live aldri sku elä kommer att hända för i drömmarna bortser man ju från små verkliga detaljer som förhindrar att dessa saker händer. Hmm, lät d flummigt? ble en konstig mening, d medger jag. Men den kom ur hjärta så ja raderar den int ;-).


Ja minns en gång när ja va liten, ja drömde att ja vann en himla massa pengar (säger ju mycke om barn i dagens läge...) (dådagens oxå för den delen....) o när ja vakna tog d en lång stund innan ja fatta att d bara hadd vari en dröm. Först låg ja halvvaken o bara lyckomyste över alla mina pengar o allt ja sku göra me dom :-D Sen ble ja helt rabiat!!! Sånt e ganska orättvist, man väljer ju int själv va man drömmer, väl? o sen e hela dan lixom förstörd.

En annan gång drömde ja att ja satt vid en stubbe i skogen o pissa så d skvala om, sen vakna ja.....i min säng :-S


in o ut over o slut


Ha en BRA dag, med elä utan drömmar ;-)


kraaaaam

LoppaN

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards