Loppan & Livet

Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Loppan - 2 januari 2009 21:32


...trots mycke, lättja o fredagsfaktum ti å börja me. MENNNN, klädskåpen EEEEE nu städade o snygga!!! Ja Till O Me dammsög hyllorna!!!

bord nästan ta en bild för länge kommer dom int att si ut så ;-) Ble 1 låda som ska opp på vinden, en stor kass flyttar ti UFF, o 1 kass partykläder får Bruders dott Tekla ta en titta på. Ja hitta allt möjligt där i våra skåp :-D

Nu va d alltså gjort, känns BRAAA. Imo e d toyzens tur att åka ut, vissa av dom alltså. Int kan ja ju slänga hela sonens egendom (fast ja ibland sku ha god lust...)

Politiki kouzina e på väääg hem, 13% kvar. Den ska ja sii imo kväll. Vettni förresten, ida ha ja garva såå mycke åt vissa bloggar o kommentarer ja läst, fan d eee skönt o skratta :-)

Ha regna in en del kommentarer här hos mig oxå ida, stort tack för alla dom, ni vet nog hur glad jag blir.

Nu...kaaanske ja ska ta 1 glas retsina till, dänga mig i soffan o lyssna på nya singeln av Hatzigiannis . Kollar ni linken får man sidan på engelska nere i högra hörnet om ja int minns fel. Har såååååå dille på nya sinkkun!

Sku ja va mer empatisk (heter d nu så?) sku ja nog tycka synd om grannarna...men nu e d ju så att ja visserligen kan lyssna på en o samma sång precis hur många gångert som helst i rad, men...ja gör d  i regel int sååå länge, int mer än några veckor :-D

oftast. Sen finns d ju allti undantag..

Japp, här va d stopp.


Önskar er alla en Zuper-Helg!!!

kramar från

LoppLottan




Av Loppan - 2 januari 2009 16:11


Ja jaa, ja vet...ni tror mig int. Int sku ja säkert heller göra d om ja int sku va jag, alltså tro mig..när ja säger, fan va råddigt d där lät..

Men alltså, tro mig nu iaf när ja säger...för d e sant. Va va d månne ja sku säga?

Jo! Manolis del av klädskåpe e nu tömt o allt ha luggi utspritt över hela hans rum. Ja börja nästan liipa när ja såg katastrofen ja hadd fått igång. Nästan så ja raffsa ihop allt o slängd tibax d i skåpe, MEN....icke!

Nu e d sorterat i trii högar: ok-kläder han använder vare sig han vill elä int ;-), för små, söndriga o skitna kläder som man int täxx sätta på honom mer, o så riktiga lumpor som åker i roskis.Då återstår bara...(BARA??) mitt eget skåp...

Lyssnar på Håkan Hellström (jopp, alla skivor fanns här när ja kom hem) o d går faktiskt nästan bra att städa. När ja e färdi ska ja belöna mig själv me ett glas retsina :-) (jo, ETT glas)

Nu måst ja fortsätta, e nästan ivrig :-O

Nedan en bild av Nunski från Nyårsafton. Man siir ju int honom så bra men visst e bilden häftig? Saknar honom, d gör ja faktiskt.


Kraaaaamar o ha en WUNDERSCHÖNBAR Fredag!!!

Loppan


Av Loppan - 2 januari 2009 10:21


Kanske man ska...elä så int. Vem vet, o va sku d isf va om?

Sitter på jobbe just nu o har d extreeeeeeemt tråkigt. Nästa lass åker int iväg före 12-tiden, o dom som äter här kommer int heller före d. Utmärkt tillfälle att blogga alltså ;-) meen, mitt huvud e tomt, nollställt efter nyår kanske :-)

D e Fredag o d e knappt så ja fattar d. Nu har ja hela helgen på mig. Nu SKA d hända saker o ting på Östra Strandgatan. Ida rivs ALLA kläder ur ALLA klädskåp. D mesta får flytta ti UFF tror ja, resten ordnas opp på nå sorts organiserat sätt i skåpen. Sen SKA ALL roina som finns under Manolis säng sorteras, delvis slängas o resten ordnas opp. O sen, lääst but not liist, ska ja börja förbereda vårens grekiska kurs. Vi börjar nästa ons, samtidigt som Manolis scouter kör igång igen.

Råka ni förresten sii Politiki kouzina igår kväll, på teema? morsan tipsa mig om den o ja börja faktiskt sii på den, int från början men. Tror ja ska försöka få ner den ikväll. SKITbra va den, musik o stämningar o allt. O så kändes d såå skönt att höra lite grekiska igen, faktiskt. Fan ja vill ha grekisk tv.

Ojj, nu blogga ja igen fast ja int sku, eller trodd att ja int sku..


Höppz o Heppz, bäkk ti kasserollerna!

kram

L8

Presentation

Minilexikon i muminländska

Fråga mig

35 besvarade frågor

stat

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

LÄNKAR HIT & DIT

Bloggar av mammor och gravida
Reggad på Commo.se

Mina recept

start

Startblogg.se
Visitkort till bloggen
Aktuellt bloggen

RSS


Skapa flashcards